-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:47857 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

افرادي كه قرآن خواندن بلد نيستند; از نظر خداوند متعال، آيا نگاه كردن به خطوط قرآن ثواب دارد؟

قرآن كتابي است كه نگاه كردن به آن نيز ثواب دارد.

شخصي از امام صادقپرسد: من قرآن را حفظ هستم، آن را از حفظ بخوانم بهتر است يا از روي مصحف (نوشته)؟ امام فرمود: بل اقرأه و انظر في المصحف فهو افضل أما علمت ان النظر في المصحف عباده; بلكه از روي بخوان و در قرآن نگاه كن; مگر نميداني كه نگاه به قرآن عبادت است.

همچنين فرمود: خواندن قرآن از روي مُصحف، عذاب پدر و مادر را سبك ميكند.( اصول كافي، ج 6، ص 426، انتشارات اسوه. )

امّا كسي كه قرائت و تلاوت قرآن را نميداند بايد در راه يادگيري آن كوشش كند و بوسيله رفتن به كلاسهاي آموزش و يادگيري قرآن و همچنين گوش دادن نوارهاي آموزشي و روخواني قرآن تلاش كند و تا حد ممكن بكوشد و خواندن قرآن را تا جايي كه ممكن است ياد بگيرد.

امام صادقميفرمايد: سزاوار است كه مسلمان نميرد تا قرآن را ياد بگيرد يا در حال يادگيري آن باشد.( اصول كافي، كليني;، ج 2، ص 607، دارالكتب الاسلامية. )

اهميت قرآن آن قدر زياد است كه پيامبراكرمبه يكي از يارانش ميفرمايد: اگر زندگي سعادتمندان و مرگ شهدأ، نجات در روز جزأ و امنيت در روز هراس و نور در روز ظلمت، و سايبان در روز حرارت شديد، و سير آبي در روز عطش، و ارزش و سنگيني در روز سبكي اعمال و هدايت در روز گمراهي ]يعني روز قيامت[ را ميخواهي، پس قرآن را مطالعه كن; چرا كه قرآن يادآور خداي رحمان و حافظ از شيطان و عامل برتري در ترازوي اعمال ميباشد.( مستدرك الوسائل، محدث نوري، ج 4، ص 232، مؤسسة آل البيت. ) و در حديث ديگر ميفرمايد: بهترين شما كسي است كه قرآن را ياد بگيرد و ياد دهد.( بحارالانوار، علامه مجلسي;، ج 89، ص 186، مؤسسة الوفأ. )

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.